Bilgi Bankası

  • Lastiklerin Gruplandırılması

    Eylül 09,2012



    A-Gövde Yapılarına göre

    1. Çapraz lastikler:
    Geleneksel gövde yapısıdır. Lastiğin gövdesini oluşturan katların her biri ötekine göre çapraz yöndedir. Katlardaki tekstil kord iplikleri bir topuktan diğerine dönme eksenine göre 30-40°lik açılarla uzanırlar. Her bir kat diğerini yaklaşık 90° lik açılarla çapraz keser.

    2. Radyal lastikler:
    Lastiği oluşturan gövde katlarının tamamı aynı yönde uzanırlar ve birbirleriyle açı farklılığı yapmazlar. Katlardaki kord iplikleri (çelik veya tekstil) bir topuktan diğerine lastiğin dönme eksenine göre 90 derecelik açı ile uzanırlar. Katlar birbirleriyle paralel olup çaprazlama kesmezler. Katların üzerinde performansı arttırmak amacıyla zorunlu olarak 15 -20 derece açılı tekstil veya çelik kuşaklar bulunur. Katlarının ve kuşaklarının cinsine ve kullanım yerine göre de radyal lastikler şu şekilde sınıflandırılabilir.

    a. Tekstil Gövdeli, Tekstil Kuşaklı Radyal Binek Lastikleri
    b. Tekstil Gövdeli, Çelik Kuşaklı Radyal Binek Lastikleri
    c. Tekstil Gövdeli, Çelik Kuşaklı Radyal Kamyon/Otobüs Lastikleri
    d. Çelik Gövdeli, Çelik Kuşaklı Radyal Kamyon/Otobüs Lastikleri (All Steel Lastikler)


    B -Kullanıldıkları Yerlere Göre

    Binek Lastikleri
    Kamyonet / Minibüs Lastikleri
    Kamyon / Otobüs Lastikleri
    Traktör Lastikleri
    İş Makinesi Lastikleri
    Endüstriyel Lastikleri
    Bisiklet / Motosiklet Lastikleri
    Bahçe / Tarla Lastikleri


    C-Kullanıldığı Yere Göre

    Highway lastikleri ( normal yolda kullanılan lastikler)
    Off road lastikleri (yol dışı kullanım -arazi lastikleri )

    D-Hava Tutma Sistemine Göre

    İç lastikli lastikler ( Tube Type ) : Bu tip lastiklerde hava, lastik içine yerleştirilen ve iç lastik adı verilen özel kauçuk malzemeden imal edilmiş bir yapı içine muhafaza edilir. Lastiğin montajında kolon ve jant halkaları gibi ilave yapılar kullanılır.

    İç lastiksiz lastikler (Tubeless) : İç lastiksiz lastiklerde hava, jant ve lastik arasına doldurulur. Bu nedenle havayı muhafaza etmek için lastiklerin iç yüzeyinde lastiğin imalat aşamasında yerleştirilen ve sızdırmazlık sağlayan özel karışımdan yapılmış ince bir astar bulunur ve özel tubeless jantı kullanılır. İç lastiksiz lastiklerle iç lastikli lastikleri kısaca mukayese edersek;

    - İç lastiksiz lastiklerde lastik delindiğinde havası iç lastiklilere oranla daha yavaş boşalır ve bu nedenle sürüş emniyeti büyük ölçüde artar.
    - İç lastiksiz lastiklerde iç lastik, kolon ve jant halkaları olmadığı için iç lastiksiz lastiğin sökülüp takılması daha kolaydır.
    - İç lastiksiz lastik daha soğuk çalıştığı için daha uzun ömürlüdür.
    - İç lastiksiz lastik kolon ve iç lastik kullanılmadığı için aracın toplam ağırlığı daha az olur

    E- Sırt Desenlerine Göre

    Düz Tip Lastikler
    Düz-Dişli Tip Lastikler
    Dişli Tip Lastikler
    Blok Tip Lastikler
    Kar Çamur Tipi Lastikler
    Askeri Tip Lastikler
    (Lastiklerin sırt desenleri lastiğin kullanım amacı ve kullanım yerine göre tespit edilir.)


DİĞER BAŞLIKLAR

Bilgilendirme Hattı


Eğer sorununuz varsa iletişim sayfasındaki mail formunu kullanarak bize iletebilirsiniz.


Sorununuz uzman ekibimiz tarafından en kısa sürede cevap landırılacaktır. İlginiz için teşekkür ederiz.


şimdi sor >>